Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMingus, Tabitha T. Y.; Grassl, Richard M.; Diaz, Ricardo; Andrew, Lane; Parker, Frieda
TitelEnumeration of Rectangles in a Tableau Shape
QuelleIn: Mathematics Teacher, 103 (2010) 9, S.693-698 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0025-5769
SchlagwörterMathematical Concepts; Mathematics Instruction; Problem Solving; Secondary School Mathematics; Geometric Concepts; Equations (Mathematics)
AbstractThis article analyzes the challenge of counting the number of rectangles of all sizes in the n-tableau and to provide a combinatorial reason for the answer. The authors present a solution on enumerating rectangles in the n-tableau using Grassl and Mingus results. The authors demonstrate their conjecture for the n-tableau and attempt to apply their rule of work for tableaus of other sizes. The authors stress that several interesting combinatorial identities are by-products of their rectangle count. (Contains 9 figures and 2 tables.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: